מה זה פילאטיס? ההבדל בינו לבין יוגה? הייחוד של השיטה? איך היא משפרת את היציבה? קבלו את המדריך המלא של אתר YO-PI אתר היוגה והפילאטיס של ישראל. לתחום שפיתח הגרמני, יוזף פילאטיס כבש את ישראל.

 

למה מיועדים אימונים פילאטיס?

המטרה היא לאמן את הגוף ולשפר את היציבה. הייחוד שלי השיטה הינו בעובדה שהגוף נבנה כך שרק השרירים הנכונים שיועדו לכך. יתאמצו במהלך הפעילות תוך הגדלת טווחי התנועה של השרירים. הדבר מיועד למנוע לחץ. ולייעל את התנועות של הגוף ורלוונטי גם לפעילות ספורטיבית וגם לחיי היום יום.

אילו סוגי תרגילים יש בפילאטיס?

ישנם הרבה סוגים שונים של תרגילים ובעצימות שונה באימונים.  ניתן לשנות את אחת הטכניקות או תרגילי השיטה בהתאם לכוח הפיזי, לסיבולת, ליציבות ולאיזון. לאחר תקופה של אימוני פילאטיס. תוכלו לעבור לתרגילים מתקדמים יותר.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם יוגה או פילאטיס מתאימים לך היא לנסות שיטות שונות.  כוח גרעיני ויציבות פלג גוף עליון בשילוב עם ששת העקרונות הללו מבדילים את השיטה הזו מסוגים אחרים של תרגילים.

מה ההבדל בין פילאטיס ליוגה?

יש אנשים שמבלבלים פילאטיס עם יוגה מכיוון שרבים מהעקרונות דומים ליוגה. אך עקרונות רבים נבדלים זה מזה. יוגה נוטה להתמקד בחיזוק מגוון רחב של קבוצות שרירים, בניגוד לפילאטיס, המתמקד בעיקר בחיזוק הליבה. בעוד היוגה ממוקדת יותר בגמישות, שיווי משקל ורגיעה. השיטה עוסקת בחיזוק הליבה, כוח פלג הגוף העליון, יציבות הגוף, גמישות ושיווי משקל.

בעוד שתרגילי פילאטיס מבוצעים בתנוחות סטטיות די קבועות. יוגה, ניתן לבצע במגוון תנוחות. התנוחות אמנם עשויות להיראות דומות, אך התנוחות מוחזקות לתקופות ארוכות יותר, בעוד שפילאטיס מתמקד בתנועות וחזרות קצרות יותר.

אם אתם מחפשים תרגילי חיזוק וצורת שרירים בגוף שיכולים להיות מותאמים לרמת הכושר הספציפית שלכם ולעזור לכם להישאר גמישים, עליכם לנסות. אם אתה רוצה לחזק את הליבה והכוח שלך ולשפר את הגמישות שלך. המדובר בבחירה נהדרת לאימונים שלכם . התרגילים מגבירים את הגמישות, מחזקים את השרירים וגם מהווים פעילות גופנית נהדרת.

תחילת הדרך- שליטת המוח על הגוף

השיטה פותחה בראשית המאה העשרים על ידי אדם בשם ג'וזף פילאטס. הוא נולד בגרמניה בבדצמבר 1883 כבן של מתעמל אך היה ילד חולני שסבל מאסטמה וגם מהצקות של ילדים בשל שמו. על פי האגדה בגיל 5 הוא איבד את עינו השמאלית מאבן שזרקו עליו ילדים אחרים. משם הוא החל לפתח את הגוף וללמוד שיטות של הגנה עצמית. בהמשך הפך גם למתאגרף ואתלט ולמי שפיתח את השיטה שכבשה את העולם.

איך זה עובד? ועל אילו שרירים זה משפיע?

פילאטיס הוא בהגדרה סדרה של תרגילים חוזרים המתבצעים בכדי לקדם כוח, יציבות וגמישות במגוון אזורי גוף שונים כמו הגב, הכתפיים, הירכיים, הרגליים, הידיים, הברכיים, הקרסוליים והרגליים.

ההתעמלות נעשית באותו אופן כמו כל פעילות גופנית אחרת שאתה מבצע. תוך ביצוע מגוון של תרגילים כגון סקוואט, דדליפט, סנטר – מעלה ומעלה – כדי להגביר את הסיבולת והיכולת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *