אימון בשיטת פילאטיס מכשירים הפכה בשנים האחרונות למאוד פופולרית ומומלצת ע”י אורטופדיים כמענה לכאבים ולשיקום מפציעות. מה זה פילאטיס מכשירים ומה עומד מאחורי השיטה ששינתה את החיים אנשים רבים? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם

ג'וזף פילאטיס המציא שיטה אימון חדשה ששילבה בין מזרח ומערב, חדש וישן שיקום וספורט וקרא לה Contrology. שמה המקורי של השיטה לפני ששונתה לשמו של ההמציא. פילאטיס פיתח שיטת אימון המשלבת בין גוף, נפש ותודעה. בעזרת טכניקה ייחודית המשלבת באופן בין תרגול פיזי ודינמי של כל קבוצות השרירים בגוף, לבין פיתוח מודעות, ריכוז, שליטה ודיוק.

נושא חשוב ומשמעותי שניתן עליו דגש באימונים הוא היחס בין נשימה ושליטה על מרכז הגוף, לחיזוק ובעיצוב שרירי הגוף מבלי לנפח אותם, כך הפילאטיס עוזר בחיטוב הגוף ומחנך אותו לגמישות וליציבה נכונה.

פילאטיס מכשירים מודיעין
סטודיו גרין פילאטיס. צילום: פרטי

מתחדשים ולא מתעייפים

בפילאטיס פועלים הפוך לחיזוק ובניית הגוף. בשונה משיטות מסורתיות של אימון גופני אחרות, השמות דגש על פיתוח כוח ונפח שרירים, בפילאטיס הדגש הוא גיוס מערכות השרירים האפקטיביות ביותר לביצוע תנועה. במובן זה, השיטה דומה לטכניקות כמו יוגה, בלט ושחייה. מה שמיוחד בשיטה שהיא לא מתבססת רק בבניית כוח, אלא בארגון הכוח. במסגרת התרגול, השרירים מתחזקים ומתארכים, הגוף מתאזן, היציבה משתפרת, האנרגיה עולה, ואנו מרגישים קלים יותר ומחוטבים יותר.

מה מיוחד במיטת הפילאטיס?

את מכשירי הפילאטיס המציא ג’וזף פילאטיס כשיטה לשיקום פצועים בזמן מלחמת העולם הראשונה. הוא שילב אותם עם טכניקת התרגול והשיקום שאותה פיתח. המכשירים בפילאטיס מבוססים על העיקרון של התנגדות או תמיכת קפיצים. תרגילים רבים של פילאטיס מכשירים מבוצעים בישיבה או בשכיבה כך שהגוף נתמך במכשיר. כך המתרגל יכול לשלוט על טווחי תנועה מלאים.  בנוסף, הקפיצים של המכשירים מאפשרים לווסת את מידת ההתנגדות שיש לשריר בזמן התרגול.

האימון בשיטת פילאטיס מכשירים מתאים כמעט לכולם: נשים , גברים, מבוגרים, צעירים ונוער, רקדנים, ספורטאים ,שיקומיים אחרי פציעות ומחלות שונות הפוגעות בעצם ובשריר, נשים בהריון ואחרי לידה ועוד

המידע תודות לסטודיו פילאטיס מכשירים, GREEN PILATES, במודיעין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *