קרדיט לתמונה: pixabay

רובנו מכירים את המקרים שבהם אנחנו חוזרים הביתה אחרי יום עבודה ארוך ומייגע ופשוט זוללים מכל הבא ליד או שאנחנו פותחים חבילת עוגיות ולא מסוגלים להפסיק לאכול אותן. אלו מצבים שקורים כמעט לכל אדם לפחות פעם אחת בחיים, בין אם אנחנו מקפידים על תזונה בריאה ונכונה ובין אם לא, למעשה, רובנו מתמודדים עם מצבים שבהם קשה לנו להשיג שליטה על כמויות האוכל שאנו צורכים, אבל אם נדע מהם הגורמים לתופעה נוכל להשיג שליטה מלאה על האכילה ולשמור על משקל גוף תקין.

טעות 1 – צריכת קלוריות יומית

אחת הטעויות הנפוצות שגורמות לנו לאבד שליטה על כמויות האוכל היא צריכת קלוריות נמוכה מידי. עלינו לספק לגוף את כמות הקלוריות הנחוצה לתפקודו התקין, אך לא צריך להשתעבד לספירת קלוריות כפי שנהוג בדיאטות שונות, אלא חשוב להקפיד על אכילה נכונה ותפריט מאוזן ובריא. בנוסף על כך, אם האוכל שאנו אוכלים אינו מזין והוא חסר במינרלים, ויטמינים ופחמימות – סיכוי גבוה שנמצא את עצמנו מאבדים שליטה על אכילה בגלל מחסור באבות המזון וברכיבים שהגוף זקוק להם.

יש להקפיד על תפריט יומי מותאם אישית הכולל את כל אבות המזון, לרבות ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן ועוד. אם נקפיד על אכילה נכונה, בריאה ומאוזנת, נשיג שליטה על אכילה, נוכל להימנע מאכילת יתר והגוף שלנו יתחזק והבריאות שלנו תשתפר.

טעות 2 – הימנעות ממאכלים שאוהבים

אחת הטעויות השכיחות ביותר בתחום התזונה היא להימנע ממאכלים שאוהבים. אנשים רבים סובלים מרגשות אשמה אם הם "חוטאים" פעם בכמה ימים ואוכלים מאכל שהם ממש אוהבים, במיוחד כאשר עושים דיאטה. לכן, אין צורך לפתח רגשות אשמה כאשר מקפידים על תזונה נכונה ומאוזנת, וניתן לאכול מאכל שממש אוהבים מידי פעם, וכך גם לא מגזימים באכילה ממנו. לכן, נניח ואתם ממש אוהבים דברי מתיקה, אך בתפריט שלכם אין שוקולד בכלל. מידי פעם אתם יכולים ליהנות מקוביית שוקולד מריר, אפילו שתי קוביות, לדוגמה כל יום שישי בערב.

טעות 3 – אוכלים יותר ומשקיעים ביותר אימונים

כולם יודעים כי אורח חיים בריא מבוסס על תזונה נכונה ופעילות גופנית באופן מסודר. הפעילות הגופנית מסייעת לנו לשרוף קלוריות, לחטב את הגוף ולשמור על משקל תקין, יחד עם זאת יש לא מעט מתאמנים שאוכלים יתר על המידה וכדי לפצות על האכילה המוגזת וללא שליטה הם עורכים יותר אימונים או שהם מגבירים את עצימות הפעילות הספורטיבית בזמן האימונים שלהם.

החוקרים מציינים כי זו טעות נפוצה שגורמת לאובדן שליטה על כמויות האוכל, לכן חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת המותאמת גם לפעילות הגופנית שמבצעים, ואין להתייחס לאימונים כעונש אלא כחלק בלתי נפרד מאורח החיים הבריא.

טעות 4 – הסביבה משפיעה לרעה על הרגלי האכילה

לפעמים הרגלי האכילה של הסובבים אותנו משפיעים עלינו לרעה. אם בן/בת הזוג שלנו לא מקפיד על אורח חיים בריא אנחנו עלולים להיות מושפעים מהתזונה הלא בריאה שלו ולמצוא את עצמנו זוללים פיצות והמבורגרים בשעת חצות, אוכלים ארוחות כבדות לפני השינה וכו'.

גם הרגלי האכילה של קולגות במקום העבודה עשויים להשפיע עלינו לרעה, והפתרון הוא להימנע מגירויים לא רצויים, לשנות את הרגלי האכילה של הסובבים אותנו ולבחור צורות בילוי שלא גורמות לנו לאבד שליטה על אכילה.

טעות 5 – עיסוק בלתי פוסק במשקל

טעות נפוצה נוספת שעלולה לגרום לאבד שליטה על האכילה. לרוב האנשים יש משקל אדם ביתי, ולעיתים אנחנו עסוקים באופן אובססיבי במשקל שלנו, והדבר עלול לגרום לנו לאבד שליטה על אכילה. עלינו להתמקד באכילה נכונה ומאוזנת ואין טעם להישקל כמה פעמים ביום מאחר ויש תנודות משמעותיות במשקל במשך היום.

המידע באדיבות הרבלייף – אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *