גלוטן מתייחס לחלבון המצוי בחיטה, שיפון ושעורה שעלול לגרום לתופעות לוואי אצל אנשים הסובלים מהפרעות הקשורות לגלוטן. גלוטן הוא חלבון המצוי באופן טבעי בחיטה ושעורה, כמו גם בחושכן שיפון, מעבר בין חיטה לשיפון.

תזונה ללא גלוטן מורכבת ממאכלים ללא גלוטן כגון בשר

דגים, ביצים, חלב, מוצרי חלב, דגנים, אגוזים, פירות, ירקות, תפוחי אדמה, אורז ותירס. רגישות לגלוטן ללא צליאק (NCGS) היא מצב בו מספר תסמינים משתפרים לאחר מעבר לתזונה נטולת גלוטן ואינם נכללים במחלות צליאק. דיאטות ללא גלוטן כוללות לחמים מובנים מאליהם, פסטה ומוצרי מאפה העשויים מקמח המכיל גלוטן, אך גם אוכל פחות ברור כמו רטבים, רטבים לסלט, מרקים ומזונות מעובדים אחרים אם הם מכילים כמות קטנה של מרכיבים המופקים מדגנים המכילים גלוטן. . מחקרים הראו כי תזונה ללא גלוטן יכולה לעזור להקל על בעיות עיכול אצל אנשים הסובלים מצליאק ורגישות לגלוטן שאינה צליאק (13, 14). 215 אנשים עם מחלת צליאק היו בדיאטה ללא גלוטן במשך שישה חודשים במחקר אחד. הדיאטה סייעה להפחתת כאבי בטן, שלשולים, בחילות ותסמינים אחרים (15).

תזונה קפדנית ללא גלוטן והימנעות מזיהום צולב עלולה להוביל לפחות תסמינים וסיבוכים של מחלת הצליאק

לאנשים הסובלים מצליאק יש ירידה במשקל ותסמיני אנמיה, אך הם נוטים פחות לרדת במשקל בגלל תזונה נטולת גלוטן ושיפור העיכול והספיגה במעי.

לאנשים עם רגישות לגלוטן שאינה צליאק

זה לא לכל החיים. הסיכונים של תזונה ללא גלוטן מקובלים כמובן על אלה המאובחנים כחולי צליאק או אי סבילות לגלוטן. עם זאת, הם אתגרים עליהם חולים אלה צריכים לעבוד, ולמרות שעדיף לחיות עם בעיות עיכול וכאב מתמידים, מחלת הצליאק יכולה להיות בחירה הכרחית.

ישנם מקרים מתועדים רבים של רגישות לגלוטן ללא מחלת צליאק

אך יש צורך במחקר נוסף בכדי להבין היטב את הסיבות, הסימפטומים וההשפעות של רגישות לגלוטן. במקרים מסוימים, מרכיבים אחרים במזונות המכילים גלוטן עלולים לגרום לתגובות שליליות בקרב אנשים עם NCG. אם אתה חושב שיש לך הפרעה הקשורה לגלוטן (CD או NCGS), חשוב לבצע בדיקות לפני שתשתמש בגלוטן מהתזונה.

לאחר שתסיים את רשימת הבדיקה שלנו עם תסמיני צליאק

שתף את התוצאות עם הרופא שלך. אנשים שמפתחים תסמינים חדשים לאחר הוספת שיבולת שועל ללא גלוטן לתזונה שלהם צריכים לדבר עם הדיאטנית או הרופא שלהם. לרופא שלך יכול להיות קשה לדעת אם יש לך מחלת צליאק או לא.

גישה זו מסייעת לך לא רק להימנע מטעויות מתחילים כאשר גופך מסתגל לתזונה נטולת גלוטן

אלא גם מסייעת לך לבודד את הגורם לתסמינים לפני הוספת מזון נוסף לתזונה. לאחר מספר שבועות תוכלו להכניס מחדש מזון המכיל גלוטן לתזונה ולבדוק סימפטומים. גישה זו יכולה גם לעזור לכם לצרוך את כל אבות המזון הנחוצים במוצרים ארוזים וכמה ויטמינים ומינרלים ממזונות טריים ובריאים.

לקבלת יתרונות בריאותיים ותזונתיים מרביים של תזונה ללא גלוטן

בחרו בתזונה מלאה במגוון מאכלים ללא גלוטן כמו פירות, ירקות, חלבונים רזים ודגני בוקר ללא גלוטן. התמקדו באכילת שפע של מזון בריא ולא מעובד כמו פירות, ירקות וחלבון רזה. יש אנשים שבדיאטה נטולת גלוטן יורדים במשקל, אך זה יכול להיות בגלל שהם חותכים מאכלים כמו ביסקוויטים, עוגות ופסטה המכילים גלוטן ועשירים בקלוריות.

אנשים רבים הסובלים מצליאק עוברים ללא גלוטן מכיוון שלדיאטה ללא גלוטן נאמר שיש יתרונות בריאותיים

יש אנשים שמשתחררים כי הם מאמינים שזה יעזור לשלוט בבעיות בריאות כמו כאבי ראש, דיכאון, עייפות כרונית לטווח ארוך ועלייה במשקל. אחרים עם רגישות לגלוטן מרגישים שהם יכולים לאכול פחות גלוטן.

בליעת גלוטן עלולה להוביל לתגובות לא רצויות ולפגיעה בתאי המעי

דבר שעלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. מחלת צליאק היא מחלה אוטואימונית בה הגלוטן פוגע במעי הדק, בעוד שרגישות לגלוטן שאינה צליאק הינה אי סבילות למזון הגורמת לאי נוחות בעת צריכת גלוטן. צריכת גלוטן אינה פוגעת במעי, אך יש אנשים הסובלים מאי נוחות לאחר שאכלו אותו.

אם גלוטן גורם למערכת החיסונית לתקוף את המעי הדק

יכולים להופיע תסמיני מחלת הצליאק, מה שמוביל לתת תזונה, אנמיה, אוסטאופורוזיס והשלכות בריאותיות רבות אחרות. אפילו כמויות זעירות של גלוטן יכולות להמשיך את מערכת החיסון שלך ולמנוע את החלמת המעי. אם לא מטפלים בה, מחלת הצליאק עלולה לגרום לבעיות בריאותיות כרוניות וקבועות ולהגדיל את הסיכון לסרטן מסוים.

דגנים מלאים

כגון לחם, פסטה ודגנים, עשירים ביצורים ותורמים כמויות משמעותיות של סיבים, ויטמינים ומינרלים לדיאטות אמריקאיות. אפשר לקבל את הסיבים הנחוצים מדגנים אחרים כגון כמו אורז חום וקינואה, פירות, ירקות ושעועית, אבל אתה צריך להתאמץ. מחקר שנערך בשנת 2013 מצא כי 65% מהאמריקאים רואים במאכלים ללא גלוטן בריאים ו -27% בוחרים במוצרים ללא גלוטן לירידה במשקל. – —

עבור עוד פרטים נוספים על דיאטת גלוטן ניתן לגלוש לאתר be-fit.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *