כאבי גב הם תופעה נפוצה שסביר להניח שכל אחד חווה בשלב כזה או אחר של החיים. שיטת הפילאטיס, בין היתר, מתמקדת בחיזוק איזור הגב ומועילה ביותר בטיפול בכאבים. בכתבה הבאה תוכלו למצוא מספר תרגילי פילאטיס לגב, אשר יקלו ואף יעלימו לגמרי את כאבי הגב שלכם.

תרגילי פילאטיס לגב
תרגילי פילאטיס לגב, צילום באדיבות pixabay

הסיבות לכאבי גב

כאמור, כאבי גב הם עניין שכיח. כל אחד מסיבותיו שלו, יכול למצוא עצמו מתמודד עם כאבי גב מתישים שלעיתים אף מנטרלים אותו אל המיטה.

כאבי הגב עלולים להיווצר מסיבות שונות:

מתח בשרירים – מצב בו קבוצת שרירים מסוימת בגוף מתוחה מדי או לחילופין, משוחררת מדי. מה שמבויל להופעה של כאבים באיזור הגב.

יציבות הגוף – לאנשים רבים יש קושי להגיע ליציבה נכונה של הגוף. במצב שבו הגוף כפוף ברוב שעות היום, עלול להוביל ללחיצה על חוליות באיזור הגב ובכך ליצור כאבים. גם מבחינה אנרגטית כמובן, ברגע שאדם כפוף, הוא חי אורח חיים ירוד אנרגטית. גם זה, עלול להתבטא בכאבים פיזיים.

לחץ נפשי – מצבים של לחץ ועומס נפשי, עלולים ליצור מתח באיזור השרירים ובכך להביא לכאבי גב. חיבור גוף ונפש. הגוף שלנו מגיב לכל מה שמתרחש אצלנו מבפנים.

 

תרגילי פילאטיס לכאבי גב

כאמור, שיטת הפילאטיס מזוהה בתחום השיקום והטיפול. בבסיס התפתחותה נועדה בייחוד לאנשים עם בעיות מבנה כאלה ואחרות, אשר סובלים מכאבים.

על כן, עקרונות הפילאטיס מספקים מענה יעיל ובטוח. בעזרת תרגול הפילאטיס יוכלו המתרגלים להירגע ולהיות בטוחים שהם מטפלים בעצמם בדרך הטבעית ביותר – דרך הגוף.

תרגיל 1:

עמדו בעמידת שש, וודאו שהגוף מאוזן. שכפות הידיים נמצאות בדיוק מתחת לכתפיים וברוחב הכתפיים ושהברכיים ברוחב האגן. לאט התחילה לעגל את הגב לכיוון הקרקע, הישארו שם במשך 5 שניות לפחות. לאחר מכן, קמרו את הגב לכיוון ההפוך, כלפי מעלה, כאשר הישבנים למעלה ובית החזה פונה מעלה. גם כאן, הישארו במשך 5 שניות. המשיכו כך לסירוגין, למשך 5 רצפים.

תרגיל 2:

שכבו על הגב, כאשר כפות הרגליים מונחות על המזרן ברוחב האגן והברכיים מכופפות. קרבו את הברכיים, כל ברך בנפרד, לכיוון בית החזה וקרבו אותה עד כמה שניתן. השתהו במנח במשך 30 שניות לפחות עם כל ברך.

כמובן, זכרו לנשום. הנשימה האיטית והמבוקרת תסייע בשחרור הלחצים ותרפה את האיזור הכאוב.

שיטת טיפול דרך הגוף

שיטת הפילאטיס מציעה פתרון טבעי ופשוט להתמודדות עם כאבי גב. בעזרת תרגילי פילאטיס פשוטים, כל אחד, באמצעות הקשבה וסבלנות, יוכל ללמוד כיצד לטפל בעצמו. עם זאת, חשוב לציין שבמידה ומדובר בכאבים חזקים אשר נמשכים תקופת זמן ארוכה ולא עוברים, מומלץ לגשת אל רופא ולבדוק זאת. ובמקרה הצורך, לקבל טיפול תרופתי תואם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *