שיטת הפילאטיס כבר מזמן ביססה את מקומה בשגרה היומית של רבים מאיתנו. מעוניינים להתחיל לתרגל פילאטיס? רגע לפני, YO-PI , פורטל ישראלי ליוגה ופילאטיס, ריכז עבורכם מגוון טיפים ודגשים לפילאטיס למתחילים.

 

פילאטיס למתחילים
פילאטיס למתחילים, צילום באדיבות pixabay

בקצרה על שיטת הפילאטיס

פילאטיס היא שיטת פעילות גופנית אשר הומצאה על ידי יוזף הוברטוס פילאטיס, אי שם במאה הקודמת.

הוא האמין שקצב החיים המהיר בעידן המודרני, יציבה שגוייה של הגוף ונשימה לא מבוקרת, משליכים באופן ישיר על בריאותו של האדם וגורמות למחלות ולפציעות.

מהמסקנה הזו, החליט לפתח את שיטת הפילאטיס.

השיטה למעשה כוללת סדרה של תרגילים פיזיים אשר מטרתם לשפר ולאזן את מערך השרירים בגוף. יתרמו ליציבה נכונה, שיווי משקל, כוח וגמישות וכ'ו.

כמו כן, התרגילים יובילו לנשימה נכונה ומאוזנת וישפרו את תפקוד האיבריים הפנימיים בגוף.

העקרונות המרכזיים של השיטה מתמקדים בשליטת ה"מיינד" – המוח. כלומר, הניסיון לבצע פעולות מסוימות בדיוק מוחלט תוך שחוזרים עליהן מספר פעמים.

המטרה היא לא להתיש את השרירים, אלא, לייצב אותם ולהיעזר בנשימה לאורך התרגול.

אימון הפילאטיס מאוזן ועובד על כל שרירי הגוף.

מתמקד בכוח ואיסוף הגוף וכן בשיפור גמישות המפרקים.

 

פילאטיס למתחילים

כאמור, תרגול בשיטת הפילאטיס שם דגש על חיזוק שרירי הליבה. שיפור היציבות והחזקת הגוף, תוך התייחסות אל כל שרירי הגוף.

התרגול מתבצע על גבי מזרן (פילאטיס מזרן) או בעזרת מכשירים מסויימים המזוהים עם השיטה(פילאטיס מכשירים).

בתור מתחילים, מומלץ שתתנסו בכל אחת מהאפשרויות, על מנת לבדוק לאיזו מהן אתם מתחברים יותר. כל אחת מהן בטוחות ויעילות ומיישמות את עקרונות הפילאטיס.

בנוסף, תרגול הפילאטיס מציע את אפשרות הלמידה האישית וכן למידה בקבוצה. לכל אחת מהאפשרויות את היתרונות שלה. תרגול בקבוצה מסייע לשמירה על המוטיביציה מאחר ויש להתחייב אל הקבוצה כולה ולא רק לעצמנו. זו גם הזדמנות להתערנן נפשית במפגש חברתי מהנה. לחילופין, בתרגול אישי של אחד על אחד, שיעור פרטי, תוכלו לזכות בתשומת לב מלאה של המורה שלעיתים הכרחית בייחוד כשזה נוגע לתחילת הדרך שלכם בתחום. כמובן, אין נכון או לא נכון. בחרו באחת מהאפשרויות על סמך תחושת הבטן שלכם. בדקו היכן אתם נינוחים יותר ובאיזה מרחב אתם מרגישים שלמים.

שיטת הפילאטיס מתאימה לכל אדם המעוניין לתרגל ולהתנסות בה. היא אמנם התחילה להתפתח מתוך רצון לטפל בפציעות ובבעיות בריאותיות, אך מהר מאוד הפכה לנפוצה בקרב הרבה נוספים שאינם סובלים מפציעות כאלה ואחרות.

כלומר, אין צורך בניסיון קודם, אז אין לכם ממה לחשוש. התחלה חדשה מכל סוג שהיא יכולה להציף פחדים ולחצים. עם הזמן, בקצב שלכם, תראו כיצד כל החששות מתפוגגות. לאט לאט תצליחו להתמסר אל החיבור עם גופכם, דרך התנועה.

 

לסיכום

במידה וקיים בכם הרצון להתחיל ולתרגל את שיטת הפילאטיס, אין סיבה שלא תעשו זאת!

פרוסים לפניכם מגוון רחב של מדריכים מקצועיים, פלטפורמות שונות לשיעורים וסטודיואים ברחבי הארץ.

כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בבגדים נוחים, חמלה עצמית ונכונות להתחיל בתהליך האישי והמרגש שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *