יוגה נשית, כשמה כן היא, היא שיטת תרגול ייחודית אשר מתאימה למבנה הגוף הנשי, הפיזי והאנרגטי כאחד. בכתבה הבאה תוכלו למצוא את כל מה שתצטרכו לדעת אודות הסגנון המדובר, רגע לפני שתתנסו בו בעצמכן.

 

יוגה נשית
יוגה נשית, צילום באדיבות pixabay

מה זה יוגה נשית?

כאמור, היוגה הנשית היא סגנון יוגה המותאם לאישה. על סמך ההיכרות עם מבנה גופה והאופן שבו הוא מתנהל, בשונה מגופו של הגבר. מתוך ההבנה שקיימים שינויים הורמונליים, ימי וסת וכד', הסגנון, מאפשר את חיזוק הקשר של האישה עם גופה ונפשה. כך תוכל להשיג יציבות ואיזון בחייה, פיזית ומנטלית. תנוחות מסויימות ונשימה מבוקרת בהן היוגה הנשית מתמקדת, יהוו כלים לשיפור התפקוד היומיומי של האישה, גם מחוץ למזרן.

במה היוגה הנשית מתמקדת?

מאחר והיוגה הנשית שמה דגש על גוף האישה, התרגול הפיזי מתמקד בשרירי האגן, רצפת האגן והבטן. קבוצת השרירים המייצבת. דרך התרגול, המתרגלת תוכל להבין כיצד תפקודם של שרירי האגן משפיעים על יציבות ואיזון הגוף במנחים שונים. התרגול הפיזי מאפשר התקרבות של האישה אל גופה בכלל ואל אברי הרבייה בפרט. בעזרת התנוחות (האסנות) השונות, תוכל האישה להעמיק את החיבור עם גופה ותלמד כיצד להתנהל עמו בסיטואציות בהן הוא הורמונלי. ויתרה מכך, תרגול התנוחות וההתמקדות בנשימות, עוזרים להסדיר את הפעילות ההורמונלית בגוף לכדי מצב מאוזן.

דרך חיזוק קבוצת השרירים המייצבת, תוכל האישה לטפל בבעיות בריאותיות כגון כאבי גב, מתחים באיזור הכתפיים והאגן וכד'.

 יתרונות היוגה הנשית

מעבר ליתרונות הפיזים. כדוגמת טיפול בדליפות שתן, בעיות עיכול ושינה, אי הופעת ווסת, ירידה בחשק המיני וכד'. אשר מגיעים הודות לתרגול, ישנם גם יתרונות ברמה הנפשית.

השיעור למעשה מהווה מרחב בטוח ומאפשר, בו האישה תוכל להתקרב אל עצמה. להתחבר אל הנשיות שלה ולהתמלא באהבה וחמלה עצמית.

דרך התרגול הפיזי, האישה תוכל להגיע למצב תודעתי מחובר יותר. בו היא מכירה היטב את המערכת ההורמונלית שלה ופועלת בהתאם.

לאלו שחוו היריון ולידה. השיעור יעניק חיבור מחדש לגוף, השלמה עם השינויים שהתחוללו בתוכו ויצירת מערכת תומכת ואוהבת.

למי מתאימה יוגה נשית?

לכל אישה הנמצאת בשלבי המחזור ובכל גיל. אשר רוצה להתחבר לעצמה בעוצמות גבוהות יותר ולהכיר את גופה ונפשה מקרוב.

המרכז האנרגטי של האישה נמצא באיזור האגן. על כן, הודות לתרגול, כל אישה שחפצה בכך, תוכל להביא לאגן משוחרר ומאוזן. ובכך, לחיים מאוזנים.

עם זאת, חשוב שהמתרגלת תציין בפני המדריכה באיזה שלב היא נמצאת בחייה, מבחינה הורמונלית. בהריון, בגיל המעבר, לאחר לידה, במחזור וכד'. זאת על מנת שהמדריכה תוכל להעניק לה את הטיפול המתאים ביותר לגופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *